ENDODONCIJA

Endodoncija u stomatoloskoj ordinaciji

ENDODONCIJA

Kada najbrže dođete u stomatološku ordinacija? Kad Vas jako boli zub…
Takve slučajeve rešava endodoncija, stomatološka disciplina koja se bavi oboljenjima sadržaja kanala korena zuba tj. zubne pulpe.

OBOLJENJE ZUBNE PULPE

Prikaz zivca u zubu

PULPITIS

Pulpitis: pulsiranje, jak bol… ne dozvolite sebi to neprijatno iskustvo! Redovnim pregledima i dobrom oralnom higijenom smanjujete mogućnost nastajanja pulpitisa.

Zubna pulpa može da oboli usled već prisutnog zubnog karijesa izazvanog bakterijama ili usled traume. Prva reakcija obolelog zuba je jak bol uz pulsiranje i to je pulpitis koji vodi ka gangreni, ukoliko se ne reaguje odmah. Gangrena može preći i u tzv komplikovanu gangrenu kada bakterije preko vrha korena zuba prodru u viličnu kost. Celi proces je bolan i neprijatan za pacijenta, ali se dešava da bude na neki način prikriven i da se otkrije tek kad procesi na zubu, praćeni otokom, postanu vidljivi pacijentu.

ENDODONTSKI TRETMAN

BEZBOLNO

Sve endodontske intervencije se rade u lokalnoj anesteziji.

Endodontska terapija je bazirana na rendgenskom snimku (a po potrebi i 3D snimku) i podrazumeva:
● uklanjanje sadržaja iz kanala korena zuba
● ispiranje kanala korena
● njegovo hermetičko zatvaranje

Nakon uspešnog lečenja svih korenova zuba radi se rekonstrukcija kruničnog dela plombom ili krunicom, u zavisnosti od preostalog zubnog tkiva.

Endodoncija i digitalna stomatologija

KOMPJUTERSKI VOĐENO

Kombinacijom 3d snimka zuba i posebnim softverom planira se intervencija, a pacijent dobija jasniju sliku buduće protetske nadoknade.

U stomatološkoj ordinaciji Barjaktarević koristimo najsavremenije tehnike i opremu za endodontsku terapiju zuba. Uz pomoć Apex lokatora za preciznu dijagnostiku dužine kanala koprena zuba, uz upotrebu X-SMART endomotora sa kontrolisanom brzinom i obrtnim momentum i PROTAPER Next mašinskim proširivačima kanala, endodonski tretman se obavlja tokom jedne posete ordinaciji i značajno je manje neprijatan u odnosu na konvencionalnu proceduru

APEX LOKATOR

Digitalna stomatologija u sluzbi endodoncije

SAVREMENO

Savremeno kod nas znači:
1. najbolja oprema
2. inovativan pristup lečenju zuba
3. brzo i u jednoj poseti
4. bezbolno , precizno i komforno

Čime: mašinski kolenjak, apeks lokator, mašinski proširivači kanala
Kako: mašinska obrada, dezinfekcija i punjenje kanala

Kanal zuba mora biti obrađen celom svojom dužinom do njegovog vrha. APEX lokator je uređaj koji signalizuje koliko smo udaljeni od vrha korena zuba. Na osnovu zvučnog signala i grafičkog prikaza pozicije iglice na aparatu, stomatolog u svakom trenutku zna tačno u kom delu kanala korena se iglica, odnosno proširivač, nalazi.

PRECIZNO

Savršeno precizno ispunjeni kanalni sistem zuba.

Snimak zubnog zivca

Ovim postupkom mogućnost greške u lečenju kanala korena se svodi na minimum i time se postiže maksimalni terapijski efekat endodontskog tretmana.

Ako se infekcija pulpe na vreme ne sanira, komplikacije do kojih dolazi mogu biti:
Širenje infekcije i gubitak zuba – inficirana zubna pulpa gubi sposobnost odbrane i infekcija se širi dalje preko otvora na vrhu korena zuba u okolno tkivo. Ovakva infekcija dovodi do otoka i može dovesti do gubitka zuba, a što za posledicu ima poremećaj u žvakanju i samim tim i varenju hrane, smetnje u donjoviličnom zglobu, promene na licu.
Gubitak kosti – infekcija koja se proširila na okolno tkivo i kost može uzrokovati gubitak kosti vilice.

GANGRENA ZUBA

ZUBOBOLJA

Zubobolja je veoma neprijatan i teško podnošljiv bol čiji uzrok može biti karijes, upala desni ili procesi u kosti.
Ne sme, a najčešće se i ne može ignorisati.

Jedna od najkomplikovanijih intervencija u endodonciji je lečenje gangrene zuba – lečenje koje ne može da se odloži!

Pored neprijatnog mirisa (zadaha) koji je najkarakterističniji, gangrena zuba daje i druge simptome:
● Bol i otok
● može se javiti povišena telesna temperatura ili groznica
● uvećane žlezde u regiji obolelog zuba

Razvoj gangrene zuba je najčešće dug proces i simptomi se mogu postepeno i na početku neprimetno razvijati. Zato su od ključnog značaja redovne stomatološke kontrole.